Tworzywa sztuczne

Tworzywa sztuczne

W zakładach o dużym obłożeniu maszyn wtryskowych, zaawansowanym stopniu produkcji dwuwymiarowy harmonogram dostępny w systemach klasy ERP przestaje się sprawdzać. Potrzeby przedsiębiorstw sektora tworzyw sztucznych wynikają
z zależności pomiędzy produktami (wypraskami), formami (narzędziami)
i wtryskarkami (maszynami) oraz faktu, że z jednej formy możemy otrzymywać kilka różnych wyrobów.

Newralgiczne obszary zarządzania:

  • Wieloreferencyjność (Możliwość równoczesnego produkowania kilku różnych detali, różniących się od siebie);
  • Zarządzanie kolorystyką (Możliwość zaplanowania zawracania odpadu
    oraz łączenia podobnych do siebie zleceń celem oszczędności odpadu);
  • Przezbrajanie maszyn (Możliwość planowania przezbrojeń maszyn w systemie informatycznym z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym);
  • Wyliczanie rzeczywistego kosztu produktu (Możliwość podziału gniazda na trzy składowe);
  • Symulacja realizacji zleceń (Możliwość monitoringu i analizy obciążeń gniazd produkcyjnych).

Case Study

PRZEDSIĘBIORSTWO O PROFILU PRODUKCYJNYM
PROJEKT: SYSTEM KLASY ERP

Zakres usług BPC GROUP POLAND:
  • Analiza możliwości rozwoju posiadanego systemu ERP pod kątem dostosowania do wymagań przedsiębiorstwa;
  • Weryfikacja kompetencji dostawców;
  • Zarekomendowanie rozwiązań dedykowanych i partnerów posiadających odpowiednie kompetencje;
  • Organizacja prezentacji systemów w siedzibie przedsiębiorstwa.

Przedsiębiorstwo w obszarze zarządzania (w tym ewidencji procesów sprzedaży, zakupu, gospodarki magazynowej oraz księgowości) stosowało przestarzałe rozwiązanie oparte o technologię DOS. Decydenci z uwagi na brak możliwości dostosowania systemu do rozwijającej się spółki zadecydowali o wymianie systemu. Jako główną wadę posiadanego systemu wskazywano na brak integralności w kluczowych obszarach. Aplikacje były tworzone na różnym etapie rozwoju spółki, a wymiana danych między nimi była niesatysfakcjonująca. Celem wprowadzenia nowego systemu klasy ERP było przede wszystkim zapanowanie nad tzw. „wrzutami produkcyjnymi”. Przedsiębiorstwo podczas szarży produkcyjnej otrzymywało zlecenia na warianty produkowanego właśnie wyrobu różniące się np. nadrukiem lub kolorem jednego z elementów składowych. Z uwagi, iż obecnie każdy ten wyrób stanowił osobny indeks oraz nie występowała uporządkowana technologia powiązań półproduktów między wyrobami gotowymi, wyłapanie ich stanowiło dużą trudność. Pozyskanie tej wiedzy w odpowiednim momencie pozwoliłoby na zwiększenie partii produkcyjnej i tym samym zaoszczędzenie na przezbrojeniach maszyn oraz skrócenie terminu realizacji zlecenia. Decydentom zależało również na podniesieniu jakości świadczonych usług poprawie warunków pracy w organizacji.

  • Optymalizacja procesu zarządzania dokumentacją – zmniejszenie czasu obsług
    i usunięcie problemu dublowania dokumentów;
  • Wsparcie prac marketingowych przy wprowadzaniu nowych produktów
    (w tym przeprowadzanie kampanii i akcji rabatowych);
  • Wprowadzenie standardu EDI, automatyzacja wymiany danych i dokumentów pomiędzy klientami, producentami etc.;
  • Wsparcie działu sprzedaży i kontrolingu poprzez generowanie raportów sprzedaży ad-hoc w oddziałach, sprzedaży z podziałem na produkty (grupy, marki) etc.;
  • Wsparcie planowania popytu;
  • Wsparcie zarządzania magazynem.