Transport

Transport

Przedsiębiorstwa w branży logistycznej chcą zredukować puste przebiegi
i monitorować koszty.

Najważniejsze funkcjonalności rozwiązania informatycznego według nich to możliwość śledzenia tras i pojazdów oraz zarządzanie czasem pracy kierowców. Ważne jest:

  • Zarządzanie zleceniami logistycznymi;
  • Realizacja rzadkich/nietypowych zleceń spedycyjnych;
  • Rozliczanie usług transportowych;
  • Możliwość zdefiniowania cenników usług transportowych i zarządzanie nim;
  • Wykonywanie statystyki analiz.

Przedsiębiorcy chcą optymalizować łańcuch dostaw poprzez wspieranie, planowanie i realizację procesów transportu przychodzącego i wychodzącego. Systemy informatyczne powinny łączyć przedsiębiorstwo z siecią przewoźników, dostawców
i adresatów towarów, dzięki czemu umożliwią automatyzację całego procesu transportowego.

Case Study

PRZEDSIĘBIORSTWO O PROFILU TSL
PROJEKT: WDROŻENIE ROZWIĄZANIA KLASY TMS

Zakres usług BPC GROUP POLAND:
  • Opracowanie "Raportu Dedykowanego BPC" oraz przeprowadzenie szkolenia
    dla zarządu w obszarze wyboru systemu;
  • Analiza rozwiązań informatycznych dostępnych na rynku polskim pod kątem dostosowania do wymagań przedsiębiorstwa;
  • Weryfikacja kompetencji dostawców;
  • Zarekomendowanie rozwiązań oraz firm wdrożeniowych;
  • Organizacja prezentacji systemów w siedzibie przedsiębiorstwa.

Firma rozważała zakup całościowego systemu klasy ERP, który objąłby w szczególności obszar zarządzania transportem oraz flotą pojazdów. Decydenci byli przyzwyczajeni do starego systemu finansowo-księgowego, który nie był w stanie sprostać obecnym potrzebom.

Główne wymagania funkcjonalne:

  • Zarządzanie taborem własnym (ponad 120 ciągników siodłowych) i kontraktowym oraz kierowcami (m.in.: ewidencja taboru i kierowców z uwzględnieniem warunków wynagrodzenia i zatrudnienia, terminarza z urlopami);
  • Integracja z mapą cyfrową typu Map&Guide celem optymalizacji trasy
    i kolejkowania dostaw;
  • Rozliczenia kosztów (m.in.: delegacje, karty flotowe, paliwo);
  • Wyliczanie wynagrodzeń dla kierowców, przewoźników;
  • Automatyczne alertowanie w czasie rzeczywistym o kluczowych zdarzeniach wybranych użytkowników (np. opóźnienia dostaw);
  • Rejestracja i obsługa zleceń transportowych i spedycyjnych – cało-pojazdowych oraz częściowych wraz z funkcją tworzenia ofert;
  • Dostęp on-line / mail dla klientów do informacji o statusie zlecenia, płatnościach, FV, zaległościach;
  • Integracja z giełdą frachtów;
  • Generowanie przekrojowych raportów okresowych oraz ad-hoc.